reklama

Cirkev pohľadom odborníkov?

Štatistiky sú super vec. Dokážu nám veľa povedať, ale aj veľa zakryť. Zjednodušujú, sprehľadňujú a uľahčujú v mnohom rozhodovanie, aby bolo efektívnejšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Dóm sv. Alžbety v Košiciach
Dóm sv. Alžbety v Košiciach 

Ako občan tohto štátu vítam pozitívne toto sčítanie. Vítam diskusiu k všetkým otázkam, ktoré sa tam nachádzajú. Veď je to o nás. Je mi len ľúto, že sa zväčša diskutuje iba o jednej otázke.

Ako veriaci katolík a zároveň človek snažiaci sa o diskusiu založenú na faktoch a argumentoch, nie na sentimentálnych výlevoch, domýšľaní a pocitoch, nevychádzam z úžasu, koľko nečlenov cirkvi alebo nepraktizujúcich členov cirkvi (katolíckej, evanjelickej, pravoslávnej, ...) je odborníkmi na všetky otázky spojené s cirkvou. Všetci tvrdia, že poznajú ako to chodí v kostoloch, ale málo z nich pozná viacero kňazov, nehovoriac o tom, kedy naposledy navštívili kostol. Málo z nich bolo v nejakom cirkevnom spoločenstve alebo sa realizovalo inak ako krstom, birmovkou a svadbou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som aj občan tohto štátu a ako ma naučil aj život v cirkvi, názorová pluralita je dôležitá a potrebná. Avšak musí byť založená na faktoch. Akceptujem názory aj iných. To isté ale očakávam od iných. Ak nemajú argumenty v rukách, tak to nie je nič iné ako táranie do vetra.

Celá diskusia o peniazoch, štátnom rozpočte, bielych golieroch, prežitku kresťanstva ako „ópia ľudstva" sa nikam neposúva, lebo v nej chýbajú fakty. Je jedno, čo by biskupi napísali v pastierskom liste alebo čo by bolo na pútačoch. Neobjektívne hodnotenie na Slovensku je módou, a to obzvlášť ak ide o cirkvi na Slovensku. Osobne som za odluku aj cirkvi od štátu, čo sa týka financovania a som aj za korektnú diskusiu o cirkvách na Slovensku. Diskusiu nielen o tom, čo všetko je zlé, ale čo je dobré.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V súvislosti s otázkou vierovyznania prajem nám všetkým slobodné krúžkovanie. Aj keby som sa mal do sčítania obyvateľov stať moslimom, budem slobodný, lebo to je základom demokratickej spoločnosti.

Teraz mi zišlo na um, že som bol niekoľkokrát pomáhať na stavbe. Teda som ten najpovolanejší človek na to, aby som vyviedol z omylu všetkých architektov na Slovensku a konečne im aj ľuďom na Slovensku otvoril oči. A nech si vraví kto chce, čo chce.

Martin Gazda

Martin Gazda

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Po vysokej škole s chuťou diskutovať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu